Karpal Tünel Sendromu

Karpal tünel ameliyatında Op. Dr. Kerem Bıkmaz, kendi patentli yöntemi olan #miniaçıkyaklaşım‘ı kullanmaktadır. Mini açık yaklaşım; klasik cerrahi uygulamalardaki sorunlar göz önüne alınarak geliştirilen yeni bir cerrahi yöntemdir.

Endoskobik cerrahide olduğu gibi ufak bir kesi yapılarak median sinir ile karpal bant arasında bir tünel yaratılır. Aynı zamanda karpal bant ile cilt altı arasında bantı tam olarak ortaya koyacak şekilde ikinci bir tünel açılır. Bant daha sonra “knifelight” özel bir lazer bıçağı ile kesilir.

🌟 Kendi patentli ameliyat yöntemimiz ile anestezi almadan,hastanede yatmadan 1 hafta içinde normal hayatınıza dönün!

Knifeligtın endoskobik yaklaşımdan en önemli avantajı endoskobi aletleri gerektirmediği için hastane ortamında yapılmasının zorunlu olmamasıdır.

Karpal tünel sendromu operasyon süresi anlamlı derecede kısalmıştır.

Açık cerrahi sonrası görülebilen ve hastayı bazen ileri derecede rahatsız edebilecek skar dokusu oluşumu, operasyon sahasında ağrı, pilar sendromu (Açık karpal tünel ameliyatları sonrası avuç içinde kalıcı hale gelen şiddetli, ağrı, yanma, kızarıklık.) gibi problemler mini açık yaklaşım ile son derece azaltmıştır.

Yara iyileşmesi yapılan kesinin kısa olması ve cilt altı dokulardaki asgari yaralanma nedeniyle son derece kısalmıştır.

Açık cerrahi sonrasında kolun 2 hafta süre ile askıya alınması ve immobilizasyonu gibi sorunlar ortadan kalkmıştır.

Hastalar bu cerrahi ile operasyonun ertesi günü ellerini hafif işlerde kullanmaya başlarlar ve el askıya alınmamaktadır.

Açık cerrahi ile cerrahi sonuçlar yönünden bir fark bulunmamaktadır.

• Hastane yatışı gerektirmemesi
  • Bölgesel uyuşturma ile yapılması
  • Maksimum doku korunması
  • Teknik olarak basit oluşu
  • Cerrahi sürenin anlamlı derecede kısalması (10-15 dk.)
  • Endoskop kullanımı gerektirmemesi
  • Hasta açısından maliyetin düşük oluşu
  • Operasyon sonrası iyileşme süresinin kısalması
  • Cerrahi saha ve etrafında operasyon sonrası oluşabilecek kızarıklık, hassasiyet, ağrının en aza inmesi
  • Opere edilen elin yeniden kullanımı, işe geri dönüş süresinin çok kısalması

Karpal Tünel Sendromu Belirtileri

Karpal tünel sendromunun belirtileri genellikle yavaş yavaş gelişme eğilimindedir. Uyuşma ve karıncalanma şikayetinin serçe parmağı etkilememesi karpal tünel sendromu için önemli bir bulgudur. İlk üç parmakta uyuşukluk hissine ara ara ortaya çıkan elektriklenme hissi de eşlik edebilir.

Karpal tünel sendromunun erken dönem belirtileri elin ilk üç parmağında uyuşma, karıncalanma ve his kaybıdır. Bu şikayetlerin ilk ortaya çıkmasının ardından tedavi için zaman kaybetmeden başvurmak oldukça önemlidir. Tedaviye başlamak için ağrının aşırı artmasını, tahammül sınırlarını aşmasını beklemeyin.

ABD verilerine göre her yıl yaklaşık 260.000 karpal tünel olgusu opere edilmektedir.

Eğer bu sorulara yanıtınız evetse sizde de karpal tünel sendromu denilen bir sinir sıkışıklığı hastalığı olabilir. Olguların yarısı mesleklerle bağlantılıdır ve tüm meslek grupları ile bağlantılı hastalıklar ve yaralanmalar içerisinde, iş gücü kaybına en fazla yol açan durumdur.